Irodalom a virtuális télikertben. Könyv, online hangoskönyvek, irodalom: valóság és fikció.

 

Szamizdat Piréz Arvisura könyv

arvisura-szamizdatA „Szamizdat” persze kicsit túlzás. Mindössze magánkiadásról van szó. Vagy ennél is pontosabban: saját sokszorosításról. Tsúszó Sándor stockholmi hagyatékából került elő a Piréz Arvisura című brosúra, amelyben a magyar avantgárd költészet nagy alakja önleleplező tényeket közöl az Arvisurák tényleges eredetéről.

Eleddig ugyebár két adekvát, bár egymást kizáró jelentést tulajdonítottak a kutatók az Arvisurának. Egyik szerint a keleti egzisztenciálfilozófia alaptétele, amelyet a magyar szakirodalom jellegrálényegítésnek fordít szanszkritból, másik szerint a „magyar Ószövetségnek” is nevezett eredetmítosz, amelyről ugyan bebizonyosodott, hogy történeti-régészeti-néprajzi vonatkozásai hamisak, ám mégis sokan hisznek benne és az őstörténeti legendának több szamizdat kiadása is terjed az Atlantiszig és Szíriuszig visszamenő sumér-etruszk-hun-magyar közös származás híveinek körében.

A most előkerült stockholmi hagyatékból azonban kétséget kizáróan megállapítható, hogy az Arvisura csupán egy posztmodern dekonstrukció, a pirézek himnuszát is megalkotó Tsúszó Sándor fiktív történelmi stílusprojektje, a megelőzöttség narratívájának afféle referenciális kontextuálitása, amelyben a párhuzamos értelmezések konstituálódnak.

Tsúszó a Piréz Arvisurát szittyanyomat technikával sokszorosítotte és cseppfertőzés útján terjesztette.

Állati ösztön – emberi akarat – gépi program

Buddha egy példázata nyomán Cecil M. Joepardy, a keleti egzisztencializmus kidolgozója az emberi elmével foglalkozó traktátumában (A gyógyító gondolat) elefánthoz hasonlította az emberi agy automatikus működésű részeit, ennek az ösztönlénynek a hátán ül az ember (ő lenne a tudatos, kontrollált gondolkodás), és próbálja irányítani az ösztöneire hallgató párát. Többnyire kétes eredményű sikerrel… Legtöbbször ugyanis az történik, inkább csak hisszük, hogy mi irányítunk. Akkor járunk jól, ha arra akarunk haladni, amerre az elefánt maga is menne.

Baj pedig leginkább akkor történik, ha a szegény állat egyszer nagyon megijed valamitől és attól kezdve minden olyan helyzetben, ami arra az ijesztő dologra emlékezteti, menekülni igyekszik. Ilyenkor teljesen irányíthatatlanná válik, átvág bozóton és sártengeren, kirohan a sivatagba – és amíg tart nála a pánikroham, hiába próbálkozunk visszaterelésével az oázisba.

Joepardy a buddhai példázatot továbbgondolva a gép és ember viszonyára is rávetítette a pánikbetegség kialakulásának a természetét. Eközben azt fejtegeti, hogy miután az ember megtanította a gépet valamire (vagyis beprogramozta egy probléma kezelésére), attól kezdve ez a gép az emberi akarattól függetlenedve mindig ugyanúgy kezeli ugyanazt a problémát – és képtelen a helyzet megváltozását érzékelni. Ha például a gépet arra programozták, hogy ha a lakásban 17 fok alá esik a hőmérséklet, akkor kapcsolja be a fűtést, ezt akkor is megteszi, ha a lakásba rozmárok vagy pingvinek költöznek, amelyek aztán irtózatosan szenvednek a 20 fokos hőségben. A program fázós embereknek jó – sarklakó állatoknak nem. Az emberi szervezet pánikreakció tényleges veszélyhelyzetben jó – arra emlékeztető ártatlan helyzetben azonban nem.

A nagy különbség, hogy az elefántot nem lehet átprogramozni. A pánik kognitív elmélete azonban abból indul ki, hogy a pánikbetegség mégsem kizárólag az ösztöni lény felülkerekedése a tudatoson: a program felülírható, az agy gépezete megfelelő gyakorlással bizonyos határok közt irányíthatóvá válik. Ez épp elég arra, hogy a pánikbetegség leküzdhető legyen gyógyszeres kezelés nélkül – ami mondjuk egy depressziós beteg esetében már nem mondható el.

panikbeteg-elefant

  • Állati ösztön – emberi akarat – gépi program. A pszichológia kognitív elmélete ebből indul ki: a pánikbetegség nem kizárólag az ösztöni lény felülkerekedése a tudatoson: a rosszul működő program felülírható, a pánikroham kezelhető,  leküzdhető: pánik, roham, helyzet, pánikbetegség, pánikroham, kognitív, elefánt, ösztön, akarat, gondolkodás, tudat, agy, ember Continue reading „Állati ösztön – emberi akarat – gépi program”

A szorongásos pánikbetegség

panikbetegseg-szofelho
Keleten könnyű a pánik

A keleti filozófiával és gyógyítással behatóan foglalkozó blogunk olvasóit aligha lepi meg, ha azt állítjuk teljes meggyőződéssel, hogy az ayurvédikus orvoslási módszerek felettébb alkalmasak a pánikbetegség és másféle neurózisok hatékony leküzdésére. A gyógyító ősprincípiumnak a páciensre való rálényegítése a terapeuták által ún. arvisura-tréningek során zajlik, amikor a a pánikbeteg fokozatosan megszabadul a szorongásaitól egy tanulási folyamat keretében. Spontán pánikroham esetén is hatásos egy kiadós ayurvédikus masszázs vagy elmélyült meditációs enyhe, kellemes olajgőzben szitárzene mellett. Ezek az alkalmak sikeresen gyógyítják a neurózist, elmúlik tőlük a fejfájás és derűs képét mutatja a világ. A szorongás súlyosabb fajtái, így a pánikbetegség és a kognitív szerverhisztéria is gyógyítható arvisurával, ha hozzáértő szakemberek végzik a gyógyítási folyamat mögött álló és annak hatékonyságát, látványosságát és médiavisszhangját döntően befolyásoló keresőmarketing és piár munkát.  Így például tudomásunk van arról, hogy a vereckei honfoglalási emlékmű tövében bolyongó nemzeti szellem védelme alatt álló kárpátaljai online marketing szakemberek a pánikrendelők népszerűsítésével aratnak osztatlan sikert mostanában. A betegek elégedettek, az agorafóbia testi tünetei megszűnnek és vége a szorongásnak, félelemnek. A kognitív pánik kullogva elmarad, lehet piknikezni a szabadban, a vadvirágos árokparton.

Aki tudni szeretné, hogy mit hozzon magával egy pánikterápiás tréningre, illetve bővebben érdekelnék a neurózis és agorafóbia kezelésének a mikéntjei és hogyanjai, itt tájékozódhat pánik nélkül szerfelett:

A keleti pánik – Szorongás a sivatagban

A szorongás lélektana, avagy keleten könnyű a pánik

sivatagi pánik
Vörös sivatag – a Pánikbetegség c. filmből

Keleten másmilyen a pánik. A szorongás fluiduma belengi a sivatagot, vibrál, de nem úgy, mint délibáb a magyar puszta fölött, hanem mintha Visnu lehelete áradna azzal a véghetetlen nyugalommal, amelybe a nyugtalanság, az izgalom, a szorongás, a félelem, a rettegés és borzalom eleve bele van kódolva. Állsz a homok közepén és el nem tudod képzelni, mi fojtogatja a torkodat, mitől ver hevesebben a szíved ebben a végtelen csendben, amely úgy rejtegeti a fenyegetést, hogy ki nem ismerheted, meg nem találhatod – és még akkor is rejtőzni fog előtted, amikor rád tör és nemes eleganciával átharapja a torkodat.

Keleten másmilyen az ámok, a sivatagban más a pánik. Beteg ne jöjjön ide, mert meghal, egészséges se jöjjön, mert megbetegszik. Egyedül a halottak jönnek ide. A vetésforgó szerint egészségesként távoznak, szájukban kiharapott szívvel. Continue reading „A keleti pánik – Szorongás a sivatagban”

Ayurvéda és Arvisura

arvisura-ajurveda
Az ayurvédikus arvisura emblémája. Blog, könyv

A nemzetközileg is elismert Kelet-kutató, Dr. Kállay O. Béla professzor tudományosan más szaktekintélyek által is igazolt állítása szerint – Amint ezt Arvisura – Gyógykelet c. könyvében kifejti – az Arvisura eredetileg az ősi indiai védikus tanítás egyik jelentéssűrítő szimbóluma. A kanonikus és apokrif Védákban (a hinduk által nagy részben szentségként tisztelt, kisebb részben üldözött könyvekben) az Arvusurák összefoglaló fogalom alá tartozik többek között az ayurvédikus orvoslás  leírása. Az ayurvédikus Arvisura (Ayurvédarvisura) szerint a gyógyító ősprincípium minden tárgyra, jelenségre, helyzetre, fogalomra rálényegíthető annak érdekében, hogy a gyógyításban szerepet kapjon. Ilyen módon az Arvisura jelentősége az emberi test, érzék, gondolkodás és lélek harmóniájának a visszaállításában (vagy megtartásában) mutatkozik meg. A leírások értelmezésében néma zavart okoz, hogy az Arvisura szó hol az összefoglaló tanítás egészét jelenti, hol magát a gyógyító ősprincípiumot, hol pedig azt a folyamatot, amelynek során a gyógyulás őseredete rálényegül valami evilági dologra: tárgyra, jelenségre, helyzetre, fogalomra vagy akár élő személyre. Az ayurvédikus Arvisura mellett ismert a Védákból a Brahmarvisura, a Karmavisura és a Gítarvisura, továbbá előfordulnak más arvisurák is, ezekben a közös általában az, hogy a Szanátana Dharma rendszerén belül az átvitel, az átlényegítés, a ráruházás mozzanatához kapcsolódnak, a Bhágavata Purána által leírt Arvisra (a Bhávagatarvisura) például a léleképítés, a lélektökéletesítés képességének az átadásárt jelenti, vagyis azt, amikor az egyik személy (a Guru) a másikra (a tanítványra) rálényegíti a léleképítés képességét.

Blogunkban az Arvisurák közül leginkább csak az ayurvédikus Arvisurával foglalkozunk, lévén témánk a keleti gyógyítás princípiumának és praktikáinak a bemutatása, megismertetése – és lehetőségeink szerinti továbbfejlesztő alkalmazása a 21. századi európai civilizációk embere számára.

Üdv az Arvisura világában

arvisura fraktálÜdvözöljük a keleti orvoslást és a mögötte álló filozófiai rendszer elemeit bemutató honlapunkon. Blogunk a Védikus Tanítások körébe tartozó ayurvédikus test-, szellem- és lélekgyógyászat alapelveivel ismerteti meg a téma iránt érdeklődő olvasót, továbbá azokkal a praktikákkal, amelyek révén az ősi indiai gyógyászat tanai és gyakorlati eljárásai a mai kor embere számára a 21. századi Európában alkalmazhatók. Ilyen legelső sorban is az Arvisura fogalma alá gyűjtött tudás és tapasztalatanyag, amely az emberi fizikai test, a gondolkodás, az érzelemvilág és a lélek harmóniájának a visszaállítását és megtartását teszi lehetővé azon a réven, hogy a gyógyítás ősprincípiumát életünk dolgaira: tárgyakra, állatokra, helyzetekre rálényegíti. Ha erre a rálényegítésre képessé válunk, sokkal jobb esélyekkel nézhetunk szembe a modern kor kihívásaival.

Üdvözöljük tehát az Ayurvéda és Arvisura világában! Blogunk bejegyzéseit és állandó oldalait tanulmányozva tisztába jöhet valamennyi fontos fogalom jelentésével.

Gyógykelet. Az ayurvédikus Arvisura az emberi test, szellem és lélek harmóniáját teremti meg azon a réven, hogy a gyógyítás ősprincípiumát modern életünk dolgaira rálényegíti.

Mi az Ayurvéda?

Az Ayurveda szanszkrit szóösszetétel. Ayus = élet, Veda = tudás, tan. Leegyszerűsítve az ayurvéda tehát élettan, de helyesebb az élet tudásának, az élet tudományának tekinteni. Az Ayurvéda (Ajurveda, Ájurvéda) olyan tanítás, amely egységes egészként kezeli az emberi test, az emberi szellem és az emberi lélek hármasságát. Az ayurvédikus orvoslás alapelve az Arvisura. >> bővebben: Mi az Ayurvéda?

Mi az Arvisura?

Az ayurvéda ősi tanaira épülő ayurvédikus gyakorlatban az Arvisura az a folyamat, amelynek során egy dolog meghatározó jellegzetessége  egy másik dolog jellegzetességévé válik. Arvisurának nevezik továbbá ennek a jelleg-rálényegítésnek az elvét (mint hittételt) és ez a neve az orvoslás során a dolgokra rálényegülő gyógyító ősprincípiumnak is. >>bővebben: Mit jelent az Arvisura?

SEO Arvisura-projektumok

Irodalom, könyv, Seo

Virtuális Terasz a kognitív Arvisura jegyében. Ayurvéda: Egészség és keleti gyógyászat, viselkedés terápia. Télikert gyárts és építés Budapest: Gyógynövények a beépített terasz védelmében.

Google optimalizálás

Honlap SEO: Weboldal optimalizálás és tartalommarketing. Témák 2017-2018-ban: Laptop szerviz, Asus töltő, Dell akku. A legjobb hangoskönyvek letöltése, ingyenes hallgatása

Google kereső optimalizálás – linképítés

Pánikbetegség és agorafóbia

Pánikbetegség gyógyítása: télikert-terápia

A szorongásos és fóbiás betegségeknek gyakran nincsenek fiziológia okai, azaz semmilyen szervi elváltozás vagy biológiai működészavar nem áll mögötte. Ilyen esetekben a gyógyszeres kezelés fölösleges, a tünetek hatásosan gyógyíthatók viselkedésterápiával. A pánikbetegség gyógyítása azonban csak szakképzett terapeuták révén tanácsos, akik e pszichoterápiás kezelés előtt meggyőződnek arról, hogy a pánikbeteg nem szorul közvetlen orvosi ellátásra, gyógyszeres kezelésre. Az alternatív gyógyászat módszerei is eredményesen alkalmazhatók: keleti gyógymódok, jóga, homeopátia, hipnózis, kognitív gyógyászat, fényterápia télikertben, ayurvédikus masszázs.

Copyright © 2017 Virtuális Terasz