Elég C-vitamin van a szervezetedben?

Sok friss gyümölcs és zöldség a C-vitamin természetes forrása. A világ legtermészetesebb dolgai közé tartozik, hogy C-vitamint szinte bárhol és viszonylag olcsón vásárolhatunk. Elképzelni is nehéz, hogy e vegyület hiánya mekkora problémákat okozott a múltban.Hiánybetegsége a skorbut, jellegzetes tüneteivel, a C-vitamint nélkülöző táplálkozás során alakul ki. Bár megfigyelték, hogy főleg friss zöldségek, gyümölcsök fogyasztásával a skorbut megelőzhető, a hatóanyag azonosítása a huszadik század harmincas évekig váratott magára. C-vitaminNélkülözhetetlen az immunrendszer normális működéséhez, egyes hormonok szintéziséhez. Gyorsítja a sebek gyógyulását, erősíti az immunrendszert, növeli a vasfelvevő képességet. Legjobb források: a zöldpaprika, a paradicsom, a saláta- és zöldségfélék, a friss gyümölcsök.Javasolt napi… Tovább is van, mondjam még?

5 érv a biotermékek mellett

Kétségtelen, hogy az ember egészsége közvetlenül függ attól, hogy milyen környezetben él, milyen élelmiszereket és milyen vizet fogyaszt. Ez természetesen függ attól is, hogy milyen a talaj, ahol a zöldségeket, gyümölcsöket termesztik, valamint attól is, hogy mivel kezelik ezeket a terméseket, hiszen ez határozza meg a gyümölcs-, zöldség- és gabonafélék egészségügyi tulajdonságait. A biotermékek fogyasztása folyamatosan növekedik, de még sokan kételkednek abban, hogy valóban jobb minőségűek, egészségesebbek-e, mint hagyományos társaik.Bár áruk sokszor kétszer-háromszor annyi, ez nem mindig biztosíték a jobb választásra. Lássuk, melyek a legfontosabb tapasztalatok, amelyek a kutatások során kiderültek. 1. Magasabb vitamintartalomA biozöldségek és gyümölcsök vitamintartalma magasabb, mint hagyományos… Tovább is van, mondjam még?

Vitaminszükséglet és a vitaminhiány

A vitaminbevitel tavasszal és nyáron is nagyon fontos! Vitaminok viszonylag kis molekulatömegű, organikus (szerves) vegyületek, amelyek a szervezet számára igen kis mennyiségben, de feltétlenül fontosak. A vitaminok biokémiai reakciókban vesznek részt, enzimatikus folyamatok láncszemei, de sok funkciójuk még nem feltárt. A vitaminokat a zsírban oldódó és a zsírban nem oldódó vitaminokra osztjuk. Egyes vitaminok a bélben képződnek (pantoténsav, biotin, folsav, B12 vitamin) vagy előanyagból (provitaminból) a szervezet képes előállítani (A- vitamin és D- vitamin). A XX. sz. második felére esik annak a több évszázados tapasztalatnak az összessége, hogy az energiát szolgáltató tápanyagokon, ásványi sókon és vízen kívül a tápláléknak egyéb anyagokat… Tovább is van, mondjam még?

Az egészséges táplálkozás 12 pontja

Egészségmegőrzés, gyógyulás, fogyás az EGÉSZSÉGES TÁPLÁLKOZÁS segítségével.Az egészséges táplálkozás témájában is nagyon sok – akár egymással ellentétes – tanácsot, szabályt találhatunk, és ember legyen a talpán, aki ezek között igazán ki tud igazodni. Mindenki szeretne egészségesen élni és táplálkozni, azonban konkrét tanácsok nélkül ez bizony nehezen sikerülhet, hiszen nem lehet mindenki képzett egészségügyi szakember. Az egészséges táplálkozáshoz egy tizenkét pontos segítség: 1. pontMinél változatosabban, minél többféle élelmiszerből, különböző ételkészítési módok felhasználásával állítsuk össze étrendünket. Ne ragaszkodjunk a megszokotthoz, ízleljünk meg más ételeket is, kipróbálás után mondjunk csak véleményt, ne legyenek előítéleteink. A sokszínű, nem gyakran ismétlődő ételsorokat tartalmazó étrend önmagában… Tovább is van, mondjam még?