Ájurvédikus beteg gyógyítás, ájurvédikus dósa.

Hogy melyik dósa jellemző ránk, egy ájurvédikus orvos fogja meghatározni. Ezt különféle testi jellegzetességekből, valamint szokásokból, vérmérsékletből lehet felmérni. Az ájurvéda egyik alapfogalma a három dósa, vagyis az emberi alkat három különböző alaptípusának koncepciója. Az éterből és a levegőből származik a Vata; a tűzből és bizonyos értelemben a vízből a Pitta; a vízből és a földből pedig a Kapha. Az elemek és a dósák segítségével meghatározható az illető alaptermészete, és igény szerint összeállíthatók az egyéni kezelés irányvonalai. Elsősorban azért fontos, hogy tisztában legyünk testünk, lelkünk, egészségünk gyenge és erős pontjaival, magyarán: a helyes étrend és életmód megválasztásával képessé váljunk azoknak… Tovább is van, mondjam még?

Gyors, egészséges, hasznos

A kerékpározás számos pozitív egészségügyi hatást gyakorol a szervezetre. A tavaszi felmelegedéssel együtt észlelhető a városi séta során, hogy folyamatosan egyre több biciklista szabadítja ki kerékpárját a téli fogságból. Az egyre inkább kiépített kerékpársávokat használva általában gyorsabban tekerhetünk el a célállomásra, miközben a szervezetünk is felfrissül a könnyed mozgás alatt. Szerencsére az élvezetnek valóban egyre többen hódolnak, és ennek jegyében most már nem csak külföldön, de itthon is gyakrabban látni kosztümben és magassarkúban bicikliző hölgyeket és elegánsan a munkába tekerő férfiakat. Biztosak lehetünk benne, ha már tavasztól biciklivel közlekedünk, nyárra izmos, formás popsival ajándékoz meg minket a testünk. Környezetkímélő életmód!Természetesen… Tovább is van, mondjam még?

Mozgás! Az egészséges vérnyomásért

Napi rendszeres mozgás és kevesebb televíziózás a hosszabb élet titka Ha fontos Önnek az egészsége, ne görnyedjen egész nap asztali számítógépe előtt. Ismerkedjen meg a bárhová magával vihető ultravékony hordozható tablet-laptop előnyeivel. Az életviteli mobilitás, a testmozgás az egyik legegyszerűbb módja annak, hogy megőrizzük vagy visszaszerezzük az egészségünket. Már napi fél óra sport, séta vagy éppen táncolás elegendő ahhoz, hogy kedvezően befolyásoljuk a vérnyomásunkat! A fizikai inaktivitás, az ülő életmód az egyik legkomolyabb rizikófaktor a szív- és érrendszeri betegségek, illetve az ezekkel szorosan összefüggő metabolikus szindróma esetében. Azoknál, akik nem sportolnak rendszeresen, sokszorosára növekszik annak az esélye, hogy elhízás, cukorbetegség,… Tovább is van, mondjam még?